fbpx
FAQ2018-10-09T23:12:40+00:00

ALLES WAT JE GRAAG NOG WOU WETEN

… en hier nu hopelijk te weten komt. Heb je toch nog een vraag? Stel ze via het contactformulier.

Hoelang voor de geboorte bestel ik best het geboortekaartje?2018-08-12T23:13:11+00:00

Ik raad je aan om minstens 10 weken voor de uitgerekende datum je kaartjes te bestellen. Dat geeft ons de kans om alles rustig voor te bereiden. Vergeet niet dat baby’s al eens te vroeg op de afspraak verschijnen! Last minute bestellingen kan ik enkel behandelen als de planning het toelaat.

Waarom wordt er een papieren proefdruk gemaakt?2018-08-12T23:13:05+00:00

Vaak wijken kleuren op een computerscherm af van de werkelijke kleur op het drukwerk. Met een papieren drukproef weet je exact hoe je kaartje er gaat uitzien en heb je een juist beeld van de verhoudingen van het ontwerp in combinatie met de tekst, de kleuren en het papier.

Kan ik bij Studio Droom een ontwerp dat ik zelf heb gemaakt laten drukken?2018-08-12T23:13:16+00:00

Nee, in dat geval contacteer je best zelf een drukker.

Ik heb zelf een leuk ontwerp gevonden op internet. Kan je dat namaken?2018-08-12T22:59:56+00:00

Loutere namaak, daar doe ik niet aan mee. Als grafisch ontwerper kan ik alleen maar de tijd, energie en creativiteit van andere ontwerpers respecteren. Wat wél kan is een kaartje in dezelfde stijl creëren dat je minstens even mooi zal vinden.

Hoe kan ik betalen?2018-08-12T22:55:49+00:00

Betalen kan via overschrijving. Bij het afrekenen op de website betaal je enkel een opstartkost van € 90. De eindafrekening ontvang je wanneer je ontwerp volledig op punt staat en je de papieren proefdruk gekregen hebt.

Kan ik mijn bestelling annuleren?2018-08-12T22:56:33+00:00

Afhankelijk van de omstandigheden die leiden tot annulering wordt de opstartkost in rekening gebracht ter compensatie van het werk dat al gebeurd is. Bij maatwerk breng ik 50% van de ontwerpkosten in rekening. Als de kaartjes of extra’s al in productie zijn dan is het volledige bedrag verschuldigd.

Zijn de omslagen inbegrepen in de prijs?2018-08-12T22:57:25+00:00

Omslagen zijn altijd inbegrepen in de prijs, alleen voor speciale varianten zoals goud betaal je een kleine meerprijs. Je hebt de keuze tussen wit of een andere kleur die bij je kaartjes past.

Hoeveel postzegels heb ik nodig?2018-08-12T22:57:47+00:00

Kaarten uit de collectie zijn altijd in een standaardformaat en kan je versturen aan genormaliseerd tarief. Als je kaartje op maat afwijkt qua formaat, kan je best even informeren bij bpost.

Kan ik de extra’s voor doopsuiker later bestellen?2018-08-12T23:13:28+00:00

Dat kan zeker! Ik ontwerp de extraatjes als het geboortekaartje naar wens is.

Kan ik de kaartjes alleen online bestellen of kan ik ze komen bekijken?2018-08-12T22:59:31+00:00

In principe kan alles via mail en telefoon, maar als je graag eens langskomt ben je zeker welkom. Maak wel even een afspraak! Je kan er ook voor kiezen om een voorbeeldkaart aan te vragen en je krijgt ook steeds een papieren proefdruk.

Hoe verloopt zo’n gesprek?2018-08-12T23:01:21+00:00

Het is altijd interessant om wat voorbeeldjes mee te brengen van de stijl die je leuk vindt (Pinterest is een goudmijn!), maar ook als je nog geen idee hebt kan ik je op weg helpen. We bekijken samen voorbeelden en overlopen een uitgebreide vragenlijst tot ik een duidelijk beeld heb van wat jouw wensen en ideeën zijn.

Hoe lang duurt het voor je een digitale proef ontvangt?2018-08-12T23:01:49+00:00

Voor een kaartje uit de collectie (inclusief eventuele aanpassingen): 3 werkdagen. Een ontwerp op maat wordt ingepland.

Hoe geef ik de laatste gegevens door na de bevalling?2018-08-12T23:13:44+00:00

Dat kan heel eenvoudig via SMS op het nummer +32 (0)499 61 07 78. Ik stuur je een bevestiging dat ik alles goed ontvangen heb en geef je een indicatie van de levertermijn.

Waar worden de geboortekaartjes gedrukt?2018-08-12T23:13:51+00:00

Ik werk met een vaste drukker die gespecialiseerd is in geboortedrukwerk en die topkwaliteit levert voor een heel correcte prijs. De drukker gebruikt een indigo digitale pers met vloeibare inkten die offset kwaliteit evenaren en die niet te vergelijken valt met sommige kleurcopy-achtige digitale prints. Er is ook een heel ruime keuze aan papier. Voor speciale uitvoeringen werken we samen met een offset drukker die uitstekende kwaliteit levert.

Waar kan ik de bestelling ophalen?2018-08-12T23:13:56+00:00

Je kan de geboortekaartjes ophalen in Brasschaat, vaak al op de dag van de geboorte.

Hoe lang moet ik wachten op mijn kaartjes – tijdens de week?2018-08-12T23:13:59+00:00

Geboorte melden voor 12u én finale versie bevestigen voor 13u: de kaartjes worden dezelfde werkdag gedrukt en verstuurd. Je mag ze de volgende werkdag al verwachten!
​Geboorte melden na 12u: ik doe mijn best, maar ik kan geen levering op de volgende werkdag garanderen.
Bij speciale druktechnieken als foliedruk en letterpress is de levertermijn iets langer.

Hoe lang moet ik wachten op mijn kaartjes – in het weekend?2018-08-12T23:14:04+00:00

Op zaterdag wordt er gedrukt maar werkt bpost niet. Als je de geboorte voor 12u op zaterdag doorgeeft, kan je de dag zelf nog de kaartjes afhalen in Brasschaat. Ook op zondag mag je je gegevens doorgeven, zo kunnen we het kaartje al aanpassen en doorsturen.